8 základních kroků, jak se přichystat na masáž?

K úžasné masáži patří i příjemná atmosféra

Masáž není pouze o používání masážních hmatů. Je potřeba se na masáž pečlivě připravit, jak fyzicky, tak i psychicky. Samozřejmě ne jen sám sebe, ale i prostředí, ve kterém bude masáž probíhat.

Vnímání procesu masáže jako celku přispívá k uvolnění a léčbě. V tomhle článku se naučíte, jak se připravit na masáž v pohodlí vašeho domova a jak se chovat k masírované osobě,“ říká Honza Šel, masér, který namasíroval přes 6 000 lidí. 

Masírování má pouze 1 cíl. Udělat příjemný pocit osobě, kterou masíruji.

Umět použít léčivou sílu dotyku a poskytnout pohodlí, uvolnění stresu a ulehčení od bolesti je velmi důležitá a oceňovaná schopnost. Když budete masáž provádět pečlivě, bezpečně a efektivně, budou mít členové rodiny i vaši blízcí o masáž veliký zájem.

Jsi amatér? Vůbec nevadí!

„Na masérských kurzech, který vyučuji po celé České Republice jsem vždycky říkal, že učený z nebe nespadl. A že všechno se dá naučit. A je to pravda. Neříkám, že po přečtení článku si můžeš otevřít provozovnu, ale dám ti hodnotné rady, jak se na masáž připravit po všech směrech,“ říká Honza.

Jakou si položit otázku před tím, než začnu masírovat?

Než začneš masírovat, je důležitý si uvědomit, jestli tvůj zdravotní stav odpovídá tomu, aby jsi masíroval. Do masáže budeš dávat kus sebe, a tak je velice důležitý, aby jsi byl(a) zdravý(á).

8 základních kroků, jak se přichystat na masáž?

Vnitřní klid a dostatek tekutin
Před začátkem masáže se zbavte toulavých myšlenek a obav. Jedině tak se budete moct soustředit na poskytnutí masáže. Nachystejte sobě i masírovanému vodu nebo čaj.

Síla a rovnováha
V průběhu masírování je nutné působit stálou silou, sem tam zatlačit a tak. Proto je důležité být v dobré kondici. Není potřeba se stát atletem, ale pohyb je ideální pro rozšíření pružnosti těla. Vhodný je plavání, jóga, běh nebo jízda na kole.

Zahřejte si ruce a nachystejte si masážní olej
Před každou masáží se ujistěte, že nemáte zatuhlé ruce a prsty. Jemnými pohyby rozpohybujete zápěstní kloub ve všech možných krajních pozicích. Procvičte i prsty a nejlépe zahřejte i masážní olej. (např. dejte na chvíli na topení)

Narovnejte si páteř
Je důležitý si uvědomit, zda je vaše tělo rovný. Zdravý postoj udržuje váhu hlavy nad páteří. Díky tomu se sníží namáhání zad.

Hygiena na prvním místě
Masáž představuje velmi blízký osobní kontakt mezi vámi dvěma. Proto byste měli dbát na to, zda máte ostříhaný nehty na rukou, umytý ruce a čistý tělo i vlasy. Oblečení samozřejmě pohodlný.

Relaxační prostředí
Pocit uvolnění bude masírovaný prožívat, když mu před masáží vykouzlíte příjemné prostředí, kde bude relaxovat. K tomu vám pomůže: jemné osvětlení, svíčka, relaxační olejíček do difuzéru (levandule), čistý ručník, přikrývka, místnost vyhřátá na 25 °C bez průvanu.

Příjemná hudba
Jemná hudba bez srozumitelných slov, která hraje v pozadí masírovanému, okamžitě navodí příjemný pocit bez myšlenek. Můžete najít hodinový set chill music např. na Spotify nebo Youtube. Důležitý je, aby vám masáž nenarušovaly reklamy.

Vytvoření důvěry
Z vašeho chování by měla být cítit důvěra a jistota. Ujistěte se, že u člověka, kterého chcete masírovat, neexistují vážná zdravotní omezení (např. rakovina, horečka, postižení kůže, otoky, řezná poranění, modřiny, křečové žíly, nedávný chirurgický zákrok). Nemasírujte, pokud je žena v prvním trimestru těhotenství nebo je dotyčná osoba pod vlivem alkoholu nebo drog.

Nyní jste připraveni na masáž! Užijte si to společně! 

Další články

Jan a Lucie Šelovi

autoři online kurzů, díky kterým se naučíte správně masírovat z pohodlí vašeho domova

Ukázková lekce ZDARMA

Zajímá Vás jak vypadají naše online kurzy masáží? Podívejte se na ukázkovou lekci a nenechte si ujít tipy ze světa masáží.

nebo nás sledujte na sociálních sítích